Svenska Hickorymästerskapet – dag 1

Svenska Hickorymästerskapet 2015 – dag 1

I ett strålande väder spelades första dagen av hickorymästerkapen för klasserna herr, dam och senior. Klubben besöktes av många, både medlemmar och tillresta, som beundrade det vackra spelet och de eleganta spelarna. Klubbhusområdet var fyllt med utställare av hickoryutrustning och kläder. Tidtypiska bilar lånades ut av klubbmedlemmar samt arrangörerna för Grand Turismo Show, vilka också smyckade området. Två härliga starters annonserade hörtidligt ut de tävlande, vilka sedan fick stora applåder av publiken. En underbar dag på klubben.

Herrklassen fick en cut, inför söndagen, på 91 slag och damerna på 86 slag.

I söndagens ledarbollar kommer följande personer att gå:

kl 12:18
76 slag, Magnus Persson Atlevi, Lunds Akademiska GK
77 slag, Emil Norelius, Wattholms GK
79 slag, Walter Bauge, Båstad GK

kl 12:10
79 slag, Magnus Sunesson, Rya GK
79 slag, Björn Andersson, Hulta GK
79 slag, Johan Moberg, Norrköpings GK (titelförsvarare)

kl 12:02
79 slag, Christina Elmér, Flommens GK
80 slag, Frida Rydberg, Upsala GK
83 slag, Eva Ademark, Västerås GK

Kom ner och titta på den spännande upplösningen….

Vinnare Senior-klassen

Guldmedaljör Martin Mueller, seniorklassen SHM

Senior-klassen avgjordes under lördagen och en prisceremoni förrättades på kvällen innan den traditionella Mästerskapsmiddagen.

Vinnare blev:
Guldmedalj till Martin Mueller, Växjö GK – 83 slag
Silvermedalj till Chris Homer, Morecombe GC – 86 slag,
Bronsmedaljtill Johan Lindeberg, Ljunghusens GK – 86 slag

Ceremoni utfördes av Tommy Eriksson, Flommens värd för mästerskapet, samt Svenska Golfhistoriska Sällskapets arrangörsrepresentant Claes Kvist.

Silvermedaljör Chris Homer, seniorklassen SHM. Mannen om tog hickorygolfen till Sverige.

Atmosfär priset

Vinnare av Atmosfärpriset – David Hickory Kirkham

I varje hickorymästerskap sedan 1998 delas, även ett pris ut till den spelare som bäst återskapar hickoryerans atmosfär avseende ex klädsel eller caddie.
Priset är skänkt av Kurt Ribbhagen AB. Prisets unika design och utformning fick många glada skatt.

Årets pristagare blev David Hickory Kirkham från Hulta GK. Hedersomnämnande fick även Kerstin Mossberg och Jonas Pernet.

Efter prisutdelningen vidtog Mästerskapsmiddagen.