Det är vår stora glädje att välkomna Hampus Rasmussen som driver Köket. Sedan två år tillbaka har Hampus och hans medarbetare drivit restaurangen på Armeriahus som fått en stor mängd externa besökare som nåtts av ryktena om att riktigt bra lagad mat fanns att få på Köket.

Hampus filosofi är enkel, det ska vara god mat lagad från grunden, inga genvägar – bara massor av kärlek. Varje vecka på Köket har de serverat tre olika dagens rätt: En traditionell, en vegetarisk, och en rätt med inspiration från världens olika kök.

På Flommen vill de skapa ett mysigt vardagsrum för alla – juniorer som seniorer. En familjebistro där alla ska hitta något som de gillar på menyn. Alltifrån klassisk Husmanskost, via golfkrogsklassiker som Ägg och Bacon, Club Sandwich, till juniorers favoriter som burgare och pasta. Givetvis ska det finnas lite lättare rätter och smårätter för de tillfällen man önskar något mindre. ”För oss handlar det i första hand om att lyssna in medlemmarnas önskemål och utveckla menyn tillsammans med dem. Vi vill att så många som möjligt ska trivas hos oss”.

Hampus som öppnade Köket 2021 har även arbetat på Norregård, Söderslätts Golfkrog & Skanörs Gästis. Kökschef Jesper Bride har också lång bakgrund på Gästis samt Stationen i Skanör. Han har även arbetat en tid i Åre. Tillsammans med driftiga Charlie Larsson som är som klippt & skuren för restaurangbranschen lovar det gott inför kommande säsong. De har som mål att öppna i andra halvan av mars och lovar redan nu en kul invigning. ”Vi vill att Flommens medlemmar ska känna att Köket är deras vardagsrum, för både gammal som ung i en familjär atmosfär”.